Kuidas hoida näonahk korras pärast pillidest loobumist?

Dr. Lara Brinden on loodusravi arst. Hetkel töötab ta Sensible-Alternative Hormone Clinic`is Austraalias. Lara on ka praktilise raamatu „Period Repair Manual“ autor. Daysy jaoks on Lara „menstruatisooni mehaanik“, kes vastab kõigile küsimustele, mis menstruaaltsükli reguleerimisega tekkida võivad. Tema kohta saab rohkem uurida: larabrinden.com. Käesolevas artiklis räägib Lara Brinden, akne kontrolli all hoidmisest peale pärast antibeebipillide kasutamise lõpetamist.

Cindy:

Hea menstruatsiooni mehaanik, Dr. Lara Brinden: Kui ma lõpetan antibeebipillide kasutmise, siis kas teil on soovitusi, milliseid toidulisandeid tarviada, et oma naha eest hoolitseda? Mul oli tsüstiline akne enne pillidega alustamist tsüstiline akne ning sooviksin oma nahka puhtana hoida ka loobumisprotsessi vältel ja peale pärast seda. Tean, et hormonaalsed rasestumisvastased vahendid vähendavad oluliste vitamiinide ja mineraalide konsentratsiooni ning sooviksin ennetada tasakaalutusi oma kehas.

Kulla Cindy!

Väga tubli, et mõtled oma naha peale enne hormonaalsete vahendite kasutamise lõpetamist. Akne on pillide ärajätmise kõige tavalisem sümptom ja see võib osutuda üsna tõsiseks isegi naistele, kellel ei ole kunagi varem esinenud nahaprobleeme esinenud.

Mis põhjustab pillide tarvitamise järgset aknet?

Hormonaalsed rasestumisvastased vahendid mõjuvad nahale, kuna nad alandavad naha rasu (sebum) sisalduse lapsepõlve tasemele. See on mõnevõrra hirmuäratav, kuna täiskasvanute nahk peaks olema palju rasusem kui lapse nahk. Sinu nahk reageerib sellele ebanormaalsele seisukorrale suurendades rasutootmist ning kahjuks jätkub see protsess isegi siis, kui pillide tarvitamine lõpetada.

Pillide kasutamise järgne akne tekib rasueritust vähendavate ainete nagu etinüülöstradiooli tsüproterooni ja drospirenooni tagasitõmbumisest meie organismis. Samuti mõjutab seda loomulike androgeenide (meessuguhormoonid) voog meie kehas, mis toimub siis, kui lõpetame hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite kasutamise.

Pillide järgne akne saavutab tavaliselt oma tipphetke 3-9 kuud peale pärast kasutamise lõpetamist. See on aeg, mil paljud naised annavad alla ja hakkavad uuesti pille kasutama.

Mida siis teha? Kuidas vältida ja ravida pillide järgset aknet?

Parima tulemuse saavutamiseks alusta ennetusravi vähemalt akks kaks kuud enne, kui lõpetad pillide kasutmise. Sel viisil reageerib sinu nahk vähem ja on suudab ravimi kasutamisest paremini taastnduda.

Väldi lehmapiima. Piimatooted tekitavad aknet. Seda on teaduslikult uuritud ja seda olen näinud ka oma vastuvõttudel pea kahe aastakümne vältel. Piimatoodete vaba toitumine on kõige olulisem ravi.

Väldi fruktoosi. Suhkur tekitab aknet, kuna see annab toitu hormoonile insuliinitaoline kasvufaktor 1 (IGF-1). Fruktoosi sisaldavad kõik magustoidud, mesi, puuviljamahlad ja kuivatatud puuviljad. Lubatud on ainult puhtad puuviljad modereeritud mõõdukas koguses.

Mõtle tsingi toidulisandi võtmisele. Tsink vähendab keratiini tootmist ning hoiab poorid avatud. Tsink tapab ka baktereid ja vähendab testosterooni ja nagu sa juba välja tõid, Cindy – tsink on üks nendest toitainetest, mis sinu kehas väheneb hormonaalse rasestumisvastase vahendi kasutamisel väheneb.

Kaalu ka DIM (diindolymethane) toidulisandi võtmist. DIM sisaldub looduses brokkolis ja see töötab naha heaks hästi, kuna blokeerib androgeene (meessuguhormoonid) naha retseptoritel.

Isegi parima ennetusraviga on mõningane pillide järgne akne vältimatu. Pea meeles, et akne võib küll paaril esimesel kuul hullemaks minna, aga siis peaks ta hakkama taanduma. Jätka, kuni sinu naha seisukord paraneb ning siis ei tohiks sul enam toidulisandeid vaja minna.

Võite uurida ka raamatut “Period Repair Manual” rohkema info saamiseks.